Kehidupan Satu Nikmat

Kehidupan Satu Nikmat
Bersyukurlah dengan kehidupan
Powered By Blogger

Friday, January 29, 2010

Berkayuhlah Menuju Kejayaan

Aksi remaja sekarang yang tidak ada hala tujuan hidup.
Siapakah yang bertanggungjawab?

" Ya Allah, Tuhan sekalian alam, jiwa dan ragaku ku serahkan sepenuhnya kepadamu, lantaran itu kasihanilah mereka yang tidak berdaya dengan keluasan rahmatmu"....Amin Ya Rabbal Alamin....

Kerap kita mendengar masalah sosial di kalangan remaja masa kini kian menjadi, semakin di banteras, semakin menjadi-jadi. Lantas saya berfikir, mengapa mereka jadi seperti ini? Hidup tanpa arah tujuan? Hanya memenuhi masa muda dengan perkara yang sia-sia?

Bagaimana pula dengan kaum muslimin, orang-orang mukmin, orang-orang yang jujur, orang-orang yang sentiasa menahan dirinya, orang-orang yang sentiasa beribadah, orang yang sentiasa tenang dan berbuat baik?

Mengapa umur yang singkat dan terbatas ini akan anda habiskan dalam kegiatan yang sia-sia dan tidak berfaedah bahkan ia akan mengheret anda kepada kehampaan dan maksiat? Adakah anda mempunyai umur yang lan? Adakah anda mempunyai umur yang lain? Adakah anda mempunyai perjanjian dengan Allah bahawa anda tidak akan mati? Demi Allah !!! ini hanyalah bohongan semata-mata yang bermimpi di siang hari?
Tidak terfikirkah kita akan jasa ibu ayah yang selama ini bersusah payah menjaga kita bagai menatang minyak yang penuh..Inikah balasanya wahai sahabat sekalian...Marilah kita sama-sama mendengar dan mengambil iktibar akan lagu ini....( JASA BONDA )


Kerana itu, berhati-hatilah, perbaikilah cara hidup anda, luruskan segala hal yang salah, bergabunglah bersama kafilah yang benar dan naiklah ke dalam kapal keselamatan..



PEDOMAN HIDUP

" Sesungguhnya kebahagiaan itu akan hadir setelah berjihad di dalam kesusahan"

0 comments:

Post a Comment

My Blog List