Kehidupan Satu Nikmat

Kehidupan Satu Nikmat
Bersyukurlah dengan kehidupan
Powered By Blogger

Saturday, April 17, 2010

SalAM IMtihAN NIhai'i ( Final Exam)

alhamdulillah...stlh 4 bln lbh kurg gtu, kite sumer akn mghdpi final exam..msg2 akn hdpi prkra plik2 yg x prnh nk buat b4 exm n...sme je cam aku..aku dh wt stu krja gler yg btl2 leh wat aku mati and 4 sure x leh ambl exam lau dh trlntr kat hspital...semata2 nk dpt spirit tok study...Stu je aku minta pda Tuhan yg Esa..Maafkan hambamu yg hina n lemh ini ya allah...Bnyk dosa yg tlh aku lkukan spnjg hdp di dnia ini mgkin scra sdar atau tidak...

Kau briknlah hidayh smla kpda hti2 kmi yg dh htam n ktr dek dosa yg brtimbun kmi lkukan ya allah..ku serahkan sgla ketentuan kpdmu ya allah...hidp dan matiku..andai kte hdpku msh pnjg, brikan aku sinar smla tok hidup dan kecapi smla nikmat bersam engkau sprti yg tlh kau brikn sblm ini ya allah...

dan andainya nyawa umrku pendek, kau ampunkanlah dosa2ku ya allah...sesgghnya aku insan yg amt hina dan sgt hina yg tidak lyak brda di cc mu even sejengkal ya allah...

tok final sok, aku serhkan sglanya pdmu ya allah...andai qada' n qadar yg tlh engkau tentukan kpdaku ya allah..aku redha...nmun pintaku, brikn lah aku pluang tok kcap smla nikmat yg tlh kau brikan dulu ya allah...jgn lah kau tigglkn aku ya allah...teman lah aku dlam menruskan hdpku dan mtiku nanti ya allh...sesgghnya aku tak kn mmpu hidp dan mti tnpamu d cc ku ya allah..ampunkan daku ya allah...sgla dosa2 yg tlh aku lakukan..amin...


ya allah...ampunkanlh dosa2ku...
ya allah..redhakanlh khidpnku..
mga trhpus penghijab kalbu antara kau dan aku...
amin....

0 comments:

Post a Comment

My Blog List